img-0

Blogg

Blogg, blogg på skärmen där, säg mig vad ni har att säga i dag? Här är vår blogg om marknadsföring och företagande. Om du har något du undrar inom marknadsföring, meddela oss så kanske vi skriver om det!

3 kraftfulla marknadsföringsstrategier för ditt företag

När världen har blivit mer och mer digitalt orienterad, har företag i alla storlekar blivit tvungna att anpassa sina marknadsföringsstrategier. Traditionella metoder för reklam används inte lika mycket längre, utan företag har i stället vänt sig till digital...

Marknadsföring för småföretag

Oavsett hur stort eller litet ett företag är, så är marknadsföring en viktig del av verksamheten. I synnerhet om du ska marknadsföra ditt småföretag. Det spelar en viktig roll för att bygga varumärkesmedvetenhet, attrahera nya kunder och behålla de befintliga. De...

7 sätt att generera leads på autopilot

Leads - en avgörande komponent för varje företags framgång. Men vad är egentligen leads och varför är det så viktigt? Inom affärsterminologi refererar leads till potentiella kunder som visat intresse för ditt företags produkter eller tjänster genom att lämna sina...

3 grundprinciper för copywriting

Överallt, från reklamskyltar på gatan till Internet, finns en överflöd av information och distraktioner. Det är viktigt att ditt budskap sticker ut och når fram till din målgrupp. Här är tre grundläggande principer för effektiv copywriting som du kan använda när du...

Hur du skapar en köparpersona – Gratis mall

Köparpersonas (buyer personas på engelska) är ett viktigt verktyg i alla marknadsförares verktygslåda. De ger insikter om målgrupperna som kan hjälpa till att forma marknadsföringsbeslut, skapa mer meningsfulla kundrelationer och i slutändan bidra till att öka...

Varför schemalägga inlägg i sociala medier

Schemalägg dina inlägg och spara tid Många ansvariga för sociala medier kämpar för att hålla jämna steg med det inflöde av nytt innehåll som kommer in varje dag. Det finns inget sätt att vara överallt samtidigt, så det blir nödvändigt att dela upp sin tid och...

6 orsaker till varför dina digitala annonser inte konverterar

Det är viktigt för företag att ha en effektiv digital marknadsföringsstrategi. Många företag investerar i digitala annonser för att marknadsföra sina produkter och tjänster, men de kanske inte konverterar till försäljning. Detta kan vara en frustrerande och negativ...

7 effektiva e-postmarknadsföringstips för alla företag

E-postmarknadsföring fortsätter än i dag, trots sociala medier, att vara ett kraftfullt verktyg för företag i alla storlekar. Det låter dig direkt att nå till din målgrupp, vårda leads, öka kundengagemanget, och driva försäljningen. Men för att säkerställa framgång...

5 tips för att utveckla innehållsidéer för ditt företag

Innehåll kan vara ditt företags viktigaste marknadsföring, då det är viktigt för att bygga trovärdighet, skapa relationer med potentiella kunder och hjälpa till att utöka din räckvidd. Utan innehåll, hamnar företag efter i loppet om att engagera potentiella kunder och...

Så kan du få fler följare till ditt företagskonto på Instagram

Vill du ha många följare på Instagram? För att få fler följare till sin företagssida på Instagram så behöver man förstå strategierna för att lyckas. Många företag kämpar för att bygga en engagerad publik och för att få följare på Instagram. Här ger vi dig tips och...

Vad är B2B-marknadsföring? En introduktion

Vad är B2B-marknadsföring? Vad är B2B? Det är en viktig del av de flesta företagens tillväxtstrategi: B2B-marknadsföring hänvisar till processen att marknadsföra varor och tjänster till potentiella kunder, särskilt andra företag. B2B-marknadsföring är ett svårt och...

Vad är ett värdeerbjudande? 3 steg för hur du skapar ett för ditt företag

Förtydliga ditt företags värdeerbjudande för dina kunder Ett värdeerbjudande är huvudargumentet ett företag gör till sina kunder om varför de ska köpa sin produkt eller tjänst. Ett starkt värdeerbjudande kan göra att ett företag sticker ut bland konkurrenterna, men...
3 kraftfulla marknadsföringsstrategier för ditt företag

3 kraftfulla marknadsföringsstrategier för ditt företag

När världen har blivit mer och mer digitalt orienterad, har företag i alla storlekar blivit tvungna att anpassa sina marknadsföringsstrategier. Traditionella metoder för reklam används inte lika mycket längre, utan företag har i stället vänt sig till digital...

läs mer
7 effektiva e-postmarknadsföringstips för alla företag

7 effektiva e-postmarknadsföringstips för alla företag

E-postmarknadsföring fortsätter än i dag, trots sociala medier, att vara ett kraftfullt verktyg för företag i alla storlekar. Det låter dig direkt att nå till din målgrupp, vårda leads, öka kundengagemanget, och driva försäljningen. Men för att säkerställa framgång...

läs mer
Undvik dessa 8 misstag inom SEO

Undvik dessa 8 misstag inom SEO

Sökmotoroptimering (SEO) spelar en avgörande roll för att driva trafik till din webbplats och öka din synlighet bland potentiella kunder. Det är dock ett komplext och ständigt föränderligt område, och även erfarna digitala marknadsförare kan göra misstag (även vi gör...

läs mer
Varför ditt företag ska annonsera på Facebook

Varför ditt företag ska annonsera på Facebook

Facebook är en mycket populär social plattform som erbjuder företag ett kraftfullt marknadsföringsverktyg som kallas Facebook Ads. Detta verktyg kan avsevärt förbättra ett företags onlinesynlighet och finna nya kunder. Med nästan tre miljarder aktiva användare per...

läs mer
Marknadsföring för småföretag

Marknadsföring för småföretag

Oavsett hur stort eller litet ett företag är, så är marknadsföring en viktig del av verksamheten. I synnerhet om du ska marknadsföra ditt småföretag. Det spelar en viktig roll för att bygga varumärkesmedvetenhet, attrahera nya kunder och behålla de befintliga. De...

läs mer
Vad är inbound marketing? Så attraherar du kunder

Vad är inbound marketing? Så attraherar du kunder

I dagens digitala tidsålder, har marknadsföringsstrategier utvecklats dramatiskt som är ett svar på snabbt föränderliga kundpreferenser och beteenden. Övergången från traditionella metoder till digital marknadsföring har gett upphov till strategin inbound marketing....

läs mer