Blogg

Blogg, blogg på skärmen där, säg mig vad ni har att säga i dag? Här är vår blogg om marknadsföring och företagande. Om du har något du undrar inom marknadsföring, meddela oss så kanske vi skriver om det!

5 tips för att utveckla innehållsidéer för ditt företag

Innehåll kan vara ditt företags viktigaste marknadsföring, då det är viktigt för att bygga trovärdighet, skapa relationer med potentiella kunder och hjälpa till att utöka din räckvidd. Utan innehåll, hamnar företag efter i loppet om att engagera potentiella kunder och...

3 grundprinciper för copywriting

Överallt, från reklamskyltar på gatan till Internet, finns en överflöd av information och distraktioner. Det är viktigt att ditt budskap sticker ut och når fram till din målgrupp. Här är tre grundläggande principer för effektiv copywriting som du kan använda när du...

3 kraftfulla marknadsföringsstrategier för ditt företag

När världen har blivit mer och mer digitalt orienterad, har företag i alla storlekar blivit tvungna att anpassa sina marknadsföringsstrategier. Traditionella metoder för reklam används inte lika mycket längre, utan företag har i stället vänt sig till digital...

Vad betyder det att erbjuda värde i innehållsmarknadsföring?

Innehållsmarknadsföring (också kallat content marketing) är processen att skapa och dela innehåll med målet att marknadsföra en produkt, tjänst, eller företag. Med ökningen av antalet digitala plattformar, så har innehållsmarknadsföring blivit en extremt viktig del av...

Hur du skapar en köparpersona – Gratis mall

Köparpersonas (buyer personas på engelska) är ett viktigt verktyg i alla marknadsförares verktygslåda. De ger insikter om målgrupperna som kan hjälpa till att forma marknadsföringsbeslut, skapa mer meningsfulla kundrelationer och i slutändan bidra till att öka...

Hur du använder innehållsmarknadsföring för ditt småföretag

Innehåll, marknadsföring och småföretagande passar ihop Innehållsmarknadsföring är en viktig del av dagens digitala marknadsföring. Det gör det möjligt för småföretag att få kontakt med potentiella kunder, generera leads, och bygga förtroende. I det här blogginlägget...

Varför ditt företag ska annonsera på Facebook

Facebook är en mycket populär social plattform som erbjuder företag ett kraftfullt marknadsföringsverktyg som kallas Facebook Ads. Detta verktyg kan avsevärt förbättra ett företags onlinesynlighet och finna nya kunder. Med nästan tre miljarder aktiva användare per...

Använd sociala medier för ökad tillväxt

Sociala medier kan skapa nya tillväxtmöjligheter för företag När världen fortsätter att bli mer sammankopplad och uppkopplad, får företag nya möjligheter att nå en större publik. Ett sätt att dra nytta av detta är att använda sociala medier för att främja tillväxt....

7 sätt att generera leads på autopilot

Leads - en avgörande komponent för varje företags framgång. Men vad är egentligen leads och varför är det så viktigt? Inom affärsterminologi refererar leads till potentiella kunder som visat intresse för ditt företags produkter eller tjänster genom att lämna sina...

Marknadsföra företagets webbplats – 7 sätt att göra det på

Så här kan du marknadsföra ditt företags webbplats När du har en webbplats för ditt företag är det viktigt att tänka på hur du kommer att marknadsföra den. Det kommer nämligen inte att marknadsföra sig helt själv, men med några knuffar åt det hållet kan den börja det....

Content is King: Betydelsen av innehåll i modern marknadsföring

Uttrycket "Content is King" har blivit allomfattande inom marknadsföringskretsar, men varifrån härstammar det och varför förblir det så relevant i dag? I denna bloggartikel kommer vi att kika närmare på vart ifrån denna ikoniska fras härstammar, förklara kärnan i...

6 orsaker till varför dina digitala annonser inte konverterar

Det är viktigt för företag att ha en effektiv digital marknadsföringsstrategi. Många företag investerar i digitala annonser för att marknadsföra sina produkter och tjänster, men de kanske inte konverterar till försäljning. Detta kan vara en frustrerande och negativ...
3 kraftfulla marknadsföringsstrategier för ditt företag

3 kraftfulla marknadsföringsstrategier för ditt företag

När världen har blivit mer och mer digitalt orienterad, har företag i alla storlekar blivit tvungna att anpassa sina marknadsföringsstrategier. Traditionella metoder för reklam används inte lika mycket längre, utan företag har i stället vänt sig till digital...

läs mer
7 effektiva e-postmarknadsföringstips för alla företag

7 effektiva e-postmarknadsföringstips för alla företag

E-postmarknadsföring fortsätter än i dag, trots sociala medier, att vara ett kraftfullt verktyg för företag i alla storlekar. Det låter dig direkt att nå till din målgrupp, vårda leads, öka kundengagemanget, och driva försäljningen. Men för att säkerställa framgång...

läs mer
Undvik dessa 8 misstag inom SEO

Undvik dessa 8 misstag inom SEO

Sökmotoroptimering (SEO) spelar en avgörande roll för att driva trafik till din webbplats och öka din synlighet bland potentiella kunder. Det är dock ett komplext och ständigt föränderligt område, och även erfarna digitala marknadsförare kan göra misstag (även vi gör...

läs mer
Varför ditt företag ska annonsera på Facebook

Varför ditt företag ska annonsera på Facebook

Facebook är en mycket populär social plattform som erbjuder företag ett kraftfullt marknadsföringsverktyg som kallas Facebook Ads. Detta verktyg kan avsevärt förbättra ett företags onlinesynlighet och finna nya kunder. Med nästan tre miljarder aktiva användare per...

läs mer
Marknadsföring för småföretag

Marknadsföring för småföretag

Oavsett hur stort eller litet ett företag är, så är marknadsföring en viktig del av verksamheten. I synnerhet om du ska marknadsföra ditt småföretag. Det spelar en viktig roll för att bygga varumärkesmedvetenhet, attrahera nya kunder och behålla de befintliga. De...

läs mer
Vad är inbound marketing? Så attraherar du kunder

Vad är inbound marketing? Så attraherar du kunder

I dagens digitala tidsålder, har marknadsföringsstrategier utvecklats dramatiskt som är ett svar på snabbt föränderliga kundpreferenser och beteenden. Övergången från traditionella metoder till digital marknadsföring har gett upphov till strategin inbound marketing....

läs mer