img-0

Blogg

Blogg, blogg på skärmen där, säg mig vad ni har att säga i dag? Här är vår blogg om marknadsföring och företagande. Om du har något du undrar inom marknadsföring, meddela oss så kanske vi skriver om det!

Varför ditt företag ska annonsera på Facebook

Facebook är en mycket populär social plattform som erbjuder företag ett kraftfullt marknadsföringsverktyg som kallas Facebook Ads. Detta verktyg kan avsevärt förbättra ett företags onlinesynlighet och finna nya kunder. Med nästan tre miljarder aktiva användare per...

Hur man skriver SEO-texter

Vad är SEO-texter och varför ditt företag behöver det Hur skriver man SEO-texter? Vad är egentligen SEO-texter? Om du vill att din företagswebbplats ska rankas högt på resultatsidor för sökmotorer måste du vara uppmärksam på din webbplats sökmotoroptimering, som...

Vad är ett värdeerbjudande? 3 steg för hur du skapar ett för ditt företag

Förtydliga ditt företags värdeerbjudande för dina kunder Ett värdeerbjudande är huvudargumentet ett företag gör till sina kunder om varför de ska köpa sin produkt eller tjänst. Ett starkt värdeerbjudande kan göra att ett företag sticker ut bland konkurrenterna, men...

Så kan du få fler följare till ditt företagskonto på Instagram

Vill du ha många följare på Instagram? För att få fler följare till sin företagssida på Instagram så behöver man förstå strategierna för att lyckas. Många företag kämpar för att bygga en engagerad publik och för att få följare på Instagram. Här ger vi dig tips och...

Undvik dessa 8 misstag inom SEO

Sökmotoroptimering (SEO) spelar en avgörande roll för att driva trafik till din webbplats och öka din synlighet bland potentiella kunder. Det är dock ett komplext och ständigt föränderligt område, och även erfarna digitala marknadsförare kan göra misstag (även vi gör...

Hur du skapar en köparpersona – Gratis mall

Köparpersonas (buyer personas på engelska) är ett viktigt verktyg i alla marknadsförares verktygslåda. De ger insikter om målgrupperna som kan hjälpa till att forma marknadsföringsbeslut, skapa mer meningsfulla kundrelationer och i slutändan bidra till att öka...

Vad är inbound marketing? Så attraherar du kunder

I dagens digitala tidsålder, har marknadsföringsstrategier utvecklats dramatiskt som är ett svar på snabbt föränderliga kundpreferenser och beteenden. Övergången från traditionella metoder till digital marknadsföring har gett upphov till strategin inbound marketing....

5 tips för att utveckla innehållsidéer för ditt företag

Innehåll kan vara ditt företags viktigaste marknadsföring, då det är viktigt för att bygga trovärdighet, skapa relationer med potentiella kunder och hjälpa till att utöka din räckvidd. Utan innehåll, hamnar företag efter i loppet om att engagera potentiella kunder och...

3 tips på effektiv B2B-marknadsföring

När företag fortsätter att utvecklas och växa, är det viktigt att se till att de mest effektiva marknadsföringsstrategierna används. Business-to-Business-marknadsföring (B2B) är en viktig aspekt av detta. Det kan vara ett kraftfullt verktyg för att nå rätt kunder,...

6 orsaker till varför dina digitala annonser inte konverterar

Det är viktigt för företag att ha en effektiv digital marknadsföringsstrategi. Många företag investerar i digitala annonser för att marknadsföra sina produkter och tjänster, men de kanske inte konverterar till försäljning. Detta kan vara en frustrerande och negativ...

Vad är teknisk SEO? Ranka högre med teknisk sökoptimering

Sökmotoroptimering (SEO) är ett kraftfullt verktyg för företag och organisationer att få synlighet på webben. En av de viktigare delarna är den tekniska sökoptimeringen eftersom den hjälper till att säkerställa att sökmotorer korrekt kan indexera och genomsöka din...

AIDA-modellen: 4 steg för att skapa bättre inlägg på sociala medier

Sociala medier är i dag ett viktigt, om inte ett måste, verktyg för företag att få kontakt med sin publik och marknadsföra sina varumärken. Men med den ökande konkurrensen på sociala medier har det blivit avgörande för företag att ha en väldefinierad strategi för att...
7 sätt att generera leads på autopilot

7 sätt att generera leads på autopilot

Leads - en avgörande komponent för varje företags framgång. Men vad är egentligen leads och varför är det så viktigt? Inom affärsterminologi refererar leads till potentiella kunder som visat intresse för ditt företags produkter eller tjänster genom att lämna sina...

läs mer
Varför du ska ha en AI-chattbot på din webbplats

Varför du ska ha en AI-chattbot på din webbplats

Vill du förbättra kundupplevelsen på din företagswebbplats? Är du trött på att spendera tid och resurser för att hantera upprepade förfrågningar? Eller är du egenföretagare med alla bollar i luften? Lösningen på dina problem kan ligga i den senaste tekniska...

läs mer
3 grundprinciper för copywriting

3 grundprinciper för copywriting

Överallt, från reklamskyltar på gatan till Internet, finns en överflöd av information och distraktioner. Det är viktigt att ditt budskap sticker ut och når fram till din målgrupp. Här är tre grundläggande principer för effektiv copywriting som du kan använda när du...

läs mer
SEO-optimering: Därför ska du uppdatera din webbplats

SEO-optimering: Därför ska du uppdatera din webbplats

En välunderhållen och uppdaterad webbplats är avgörande för framgångsrik sökmotoroptimering (SEO). Att regelbundet uppdatera din webbplats ger inte bara positiva signaler till sökmotorerna utan hjälper också till att locka besökare och skapa engagemang. I detta...

läs mer
Varför perfekt SEO-optimering är en myt

Varför perfekt SEO-optimering är en myt

Det råder ingen tvekan om att sökmotoroptimering (SEO) spelar en viktig roll för att öka synligheten och rankningen av din webbplats. Många tycker dock att SEO-optimering ofta framställs som något komplicerat och tidskrävande, något som kräver perfektion. I denna...

läs mer