img-0

Blogg

Blogg, blogg på skärmen där, säg mig vad ni har att säga i dag? Här är vår blogg om marknadsföring och företagande. Om du har något du undrar inom marknadsföring, meddela oss så kanske vi skriver om det!

Vad är B2B-marknadsföring? En introduktion

Vad är B2B-marknadsföring? Vad är B2B? Det är en viktig del av de flesta företagens tillväxtstrategi: B2B-marknadsföring hänvisar till processen att marknadsföra varor och tjänster till potentiella kunder, särskilt andra företag. B2B-marknadsföring är ett svårt och...

Marknadsföring för småföretag

Oavsett hur stort eller litet ett företag är, så är marknadsföring en viktig del av verksamheten. I synnerhet om du ska marknadsföra ditt småföretag. Det spelar en viktig roll för att bygga varumärkesmedvetenhet, attrahera nya kunder och behålla de befintliga. De...

7 sätt att generera leads på autopilot

Leads - en avgörande komponent för varje företags framgång. Men vad är egentligen leads och varför är det så viktigt? Inom affärsterminologi refererar leads till potentiella kunder som visat intresse för ditt företags produkter eller tjänster genom att lämna sina...

6 orsaker till varför dina digitala annonser inte konverterar

Det är viktigt för företag att ha en effektiv digital marknadsföringsstrategi. Många företag investerar i digitala annonser för att marknadsföra sina produkter och tjänster, men de kanske inte konverterar till försäljning. Detta kan vara en frustrerande och negativ...

Varför perfekt SEO-optimering är en myt

Det råder ingen tvekan om att sökmotoroptimering (SEO) spelar en viktig roll för att öka synligheten och rankningen av din webbplats. Många tycker dock att SEO-optimering ofta framställs som något komplicerat och tidskrävande, något som kräver perfektion. I denna...

Content is King: Betydelsen av innehåll i modern marknadsföring

Uttrycket "Content is King" har blivit allomfattande inom marknadsföringskretsar, men varifrån härstammar det och varför förblir det så relevant i dag? I denna bloggartikel kommer vi att kika närmare på vart ifrån denna ikoniska fras härstammar, förklara kärnan i...

Undvik dessa 8 misstag inom SEO

Sökmotoroptimering (SEO) spelar en avgörande roll för att driva trafik till din webbplats och öka din synlighet bland potentiella kunder. Det är dock ett komplext och ständigt föränderligt område, och även erfarna digitala marknadsförare kan göra misstag (även vi gör...

7 effektiva e-postmarknadsföringstips för alla företag

E-postmarknadsföring fortsätter än i dag, trots sociala medier, att vara ett kraftfullt verktyg för företag i alla storlekar. Det låter dig direkt att nå till din målgrupp, vårda leads, öka kundengagemanget, och driva försäljningen. Men för att säkerställa framgång...

3 tips på effektiv B2B-marknadsföring

När företag fortsätter att utvecklas och växa, är det viktigt att se till att de mest effektiva marknadsföringsstrategierna används. Business-to-Business-marknadsföring (B2B) är en viktig aspekt av detta. Det kan vara ett kraftfullt verktyg för att nå rätt kunder,...

SEO-optimering: Därför ska du uppdatera din webbplats

En välunderhållen och uppdaterad webbplats är avgörande för framgångsrik sökmotoroptimering (SEO). Att regelbundet uppdatera din webbplats ger inte bara positiva signaler till sökmotorerna utan hjälper också till att locka besökare och skapa engagemang. I detta...

Hur du skapar en köparpersona – Gratis mall

Köparpersonas (buyer personas på engelska) är ett viktigt verktyg i alla marknadsförares verktygslåda. De ger insikter om målgrupperna som kan hjälpa till att forma marknadsföringsbeslut, skapa mer meningsfulla kundrelationer och i slutändan bidra till att öka...

Marknadsföra företagets webbplats – 7 sätt att göra det på

Så här kan du marknadsföra ditt företags webbplats När du har en webbplats för ditt företag är det viktigt att tänka på hur du kommer att marknadsföra den. Det kommer nämligen inte att marknadsföra sig helt själv, men med några knuffar åt det hållet kan den börja det....
7 sätt att generera leads på autopilot

7 sätt att generera leads på autopilot

Leads - en avgörande komponent för varje företags framgång. Men vad är egentligen leads och varför är det så viktigt? Inom affärsterminologi refererar leads till potentiella kunder som visat intresse för ditt företags produkter eller tjänster genom att lämna sina...

läs mer
Varför du ska ha en AI-chattbot på din webbplats

Varför du ska ha en AI-chattbot på din webbplats

Vill du förbättra kundupplevelsen på din företagswebbplats? Är du trött på att spendera tid och resurser för att hantera upprepade förfrågningar? Eller är du egenföretagare med alla bollar i luften? Lösningen på dina problem kan ligga i den senaste tekniska...

läs mer
3 grundprinciper för copywriting

3 grundprinciper för copywriting

Överallt, från reklamskyltar på gatan till Internet, finns en överflöd av information och distraktioner. Det är viktigt att ditt budskap sticker ut och når fram till din målgrupp. Här är tre grundläggande principer för effektiv copywriting som du kan använda när du...

läs mer
SEO-optimering: Därför ska du uppdatera din webbplats

SEO-optimering: Därför ska du uppdatera din webbplats

En välunderhållen och uppdaterad webbplats är avgörande för framgångsrik sökmotoroptimering (SEO). Att regelbundet uppdatera din webbplats ger inte bara positiva signaler till sökmotorerna utan hjälper också till att locka besökare och skapa engagemang. I detta...

läs mer
Varför perfekt SEO-optimering är en myt

Varför perfekt SEO-optimering är en myt

Det råder ingen tvekan om att sökmotoroptimering (SEO) spelar en viktig roll för att öka synligheten och rankningen av din webbplats. Många tycker dock att SEO-optimering ofta framställs som något komplicerat och tidskrävande, något som kräver perfektion. I denna...

läs mer